CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sabtu, 24 Oktober 2009

Selamat Hari Lahir YUE

Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan Nurul Asyhira
Allah selamatkan kamu..

Terharu bila mendengakan bait-bait lagu yang dialunkan. Terasa amat hampir kematian untukku. Semalaman hatiku sebak bila usia dah mencecah dewasa. Namun bila dijangkau kembali terhadap segala tanggungjawab yang banyak terabai dan impian yang masih belum terlaksana hati menjadi sayu. Ku pujuk hati, 'Yue, kau dah buat yang terbaik..kau telah usahakan, kau mampu laksanakan..' Itulah bujukan hati agar sentiasa bersabar dengan ketentuan Tuhan.


Dulu usiaku bagi setahun jagung, kini usia ku bertambah. Dulu aku punya masa ber'main', punya masa 'ketawa', punya masa 'bersuka ria'. Kerna punya runag untuk 'bernafas' kencang. Kini helaan nafasku tersekat-sekat di sini amanat dan tanggungjawab yang terbeban. Lumrah kehidupan, takkan selamanya aku muda di usia kehidupan..tapi tetap kan bertambah usia shingga menjengah kematian..

Ku bersyukur ya ALLAH, sedari kecil aku dididik oleh ibu ayah dengan dididikan agama yang tinggi..terselit juga ketegasan di sebalik kebebasan. Aku benar2 bersyukur kerana punyai ibu ayah seperti mereka. Darah yang mengalir ke dalam tubuh badanku ini hasil dari benih mereka, bertuahnya aku..

Aku bersyukur ya ALLAH,
Aku kepala dalam ramai-ramai anak mak ayah. Aku dikurnia adik-adik yang sentiasa menjadi penyeri saat aku benar-benar sepi. Didamping dengan tujuh orang adik yang lain amat memerlukan tanggungjawab yang besar untukku.Tp aku tetap bersyukur..

Aku bersyukur ya ALLAH,
Punya insan yang mengasihi aku, punya teman yang sentiasa bersama ku saat susah juga senang. Mereka langsung tidak tinggalkan aku terkontang kanting saat aku benar-bnar memerlukan.Setia menemani, senangtiasa menegur bila aku tersasar..

Aku bersyukur ya Allah,
Kau masih berikan peluang dan kekuatan sambung kelangsungan hidup dalam kancah perjuangan ini walaupun aku sering kau uji, walaupun sering aku 'terlena' walaupun imanku sering terlanda badai, tapi aku masih tetap di sini.. jalan dakwah ini hanya engkau yang mengerti.. Sendu tangisku di sini hanya kau yang dengari.

Aku bersyukur ya ALLAH,
Denagn nikmat iman dan islam yang kau berikan untukkku, dengan plbagai nikmat bersamaku..
Aku bersyukur.

Dan aku bersyukur ya ALLAH aku masih mampu bertahan..aku punya keyakinan yang tinggi ya ALLAH bhawa akau mampu, aku boleh laksanakan apa yang aku impi suatu hari nanti. Ya ALLAH, hanya engkau sebaik-baik perancang, an hanya pada engkau aku serah segala ketentuan..amin.

2 ulasan:

izyan berkata...

selamat hari lahir k.Yue! harap masih blum terlmbt..huhu. Semoga semakin berlambah usia, bertambah jualah amalan buat bekalan di akhirat kelak...ameen.

yue_emaniez berkata...

syukran ukhti..
semakin btmbh usia k.yue ni, smkin dekat kematian yg k.yue rasa.. ya Allah, bagaimanakah amalanku di MataMU?