CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Ahad, 14 Jun 2009

Mak Nyah O..Mak Nyah..



Telan pil perancang jadi wanita


KUALA LUMPUR 14 Jun – Obses untuk menjadi ‘wanita’, golongan lelaki lembut dan mak nyah kini cenderung makan pil pencegah hamil kerana terpengaruh dengan dakwaan kononnya ia boleh merealisasikan impian mereka menjadi wanita.

Mereka beranggapan, amalan pil perancang boleh merubah tubuh menjadi seperti ‘wanita’. Payu dara membesar umpama gadis. Kulit yang kasar akan menjadi halus dan gebu. Suara parau boleh bertukar merdu serta lunak. Otot-otot sasa pada badan bakal pula hilang lalu bertukar menjadi seksi.

Trend mengambil pil pencegah hamil sebagai alternatif ‘bajet murah’ untuk memiliki tubuh seperti ‘wanita’ ini dikatakan sudah menjadi amalan golongan itu sejak lima tahun lalu.

Ubat-ubat tersebut bukan sahaja diambil oleh golongan mak nyah dan lelaki lembut berusia lebih 40-an tetapi sudah menular di kalangan mak nyah yang masih menuntut..

Mereka tidak takut ‘mempertaruhkan nyawa’ serta menjadikan tubuh sendiri umpama ‘bahan uji kaji’ dengan mencuba pelbagai jenis pil pencegah hamil.

Pemantauan Utusan Malaysia mendapati terdapat lebih 50 jenis ubat pencegah kehamilan jenama popular yang dijual secara bebas di farmasi dan kedai runcit.

Antaranya ialah Nordette, Microgynon 30, Gynera, Marvelon,Nordiol, Rigevidon, Minutet, Mercilon dan Jasmine.

Harga ubat-ubatan tersebut cukup murah iaitu cuma RM9.90 untuk 30 kapsul.

Ada juga menggunakan ubat pencegah hamil yang dijual di pasar malam dan kaki lima oleh warga asing.

Walaupun belum ada perangkaan terkini jumlah mak nyah di negara ini, namun pada Julai 2005, Setiausaha Parlimen Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Chew Mei Fun ada menyatakan jumlahnya kira-kira 10,000 orang.

Bilangan tersebut diperoleh daripada kajian yang pernah dibuat oleh seorang pensyarah Universiti Utara Malaysia.

Ekoran sikap `terbuka’ masyarakat terhadap mak nyah, golongan tersebut kini dilaporkan semakin meningkat dan mereka semakin teruja untuk memiliki tubuh wanita bagi melengkapkan lagi penampilan supaya mudah mencari pasangan hidup.

Oleh NORAINI NORDIN
pengarang@utusan.com.my




Kali ini penulis rasa terpanggil untuk mengetengahkan isu ini kerana mereka yang kufur nikmat ini dah semakin melampau. insan yang tak mensyukuri nikmat kurniaan Ilahi..tempatnya adalah..nauzubillahi min zalik.

Kita kian rasa jijik apabila golongan ini tanpa segan silu melakukan yang sedmikian rupa malah sanggup berhabisan berpuluh-puluh ribu ringgit untuk menukarkan alat kelamin mereka.

Kebanyakkan mereka ini bukan sahaja tampan, hensem dan sebagainya tetapi cukup sifat semulajadi sebagai seorang lelaki. Namun atas runtunan perasaan untuk mengikuti hawa nafsu menjadi seorang wanita, apa jua mereka sanggup lakukan.

Dalam keratan akhbar yang berlainan tahun lepas, seorang guru telah terlibat dalam pertandingan ratu pondan. amat menggemparkan kerana seorang guru yang banyak mendidik dan mengajar anak watan di sekolah sanggup melakukan perihal yang mereka pasti benda itu salah. bagaimanakah anak-anak didikan mereka sedangkan mereka sendiri pun menlakukan telunjuk yang salah bukan sahaja di mata masyarakat bahkan juga menyalahi hukum hakam Islam.





Di IPT_IPT juga, kini banyak dilaporkan penambahan bilangan ini. Mereka secara legalnya telah menubuhkan persatuan mereka sendiri untuk meramaikan lagi bilangan ahli yang ada. Golongan yang bakal menjadi pemimpin masyarakat satu ketika nanti begini jadinya, jadi apalah kesudahan..

Di jalanan pula, sarang mereka adalah di lorong-lorong gelap bagi mendapatkan pelanggan. ini bukan omongan biasa kerana kesahihannya berada di depan mata kita. Pihak kerajaan harus bertindak keras dalam hal ini. Apabila adalah fatwa yang mengatakan perlakuan sang mak nyah ini salah, maka mereka membidas dengan 'ini hak kami'. 'kami ingin bebas.' dan sebagainya... Namun, walau apapun yang kita katakan..semuanya bergantung pada IMAN..

3 ulasan:

Miss Afni berkata...

gelinya tengok insan-insan kerdil bernama maknyah ni... mana pergi rasa malu pada Allah SWT... Namun, sebagai daie kita perlu akui bahawa mad'u terdiri daripada pelbagai golongan.. jadi adalah menjadi tanggungjawab kita sebenarnya untuk membenteras masalah ini...

yue_emaniez berkata...

ana sokong afni..
sedih bila lihat fenomena sbgni berlaku..
syukran atas ziarah..

yue_emaniez berkata...

ana sokong afni..
sedih bila lihat fenomena sbgni berlaku..
syukran atas ziarah..