CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sabtu, 21 Februari 2009

Salam kerinduan, salam perjuanga,salam kudus buat sahabatku yg jauh di sana..
saat kau merinduiku..aku jg begitu.

Sahabat..

Sukar aku nak jumpa orang macam kau kat sini..

Aku seringkali tertanya2 bla kita kan bertemu. Suka duka di alam persekolahan..byk mengamit aku untuk mengenangkan kembali rona-rona kehidupan kita spnjang berjuang di sana.

Kita terpisah dek selaut ilmu untuk kita gapai. Usah gusar sahabat, ukhwah kita terbina atas dasar ukhwah islamiyyah. Tiada kuasa yang dapat memisahkan penyatuan sbg seorang sahabat melainkan DIA yang MAHA ESA, lagi MAHA BERKUASA.

Sahabat, kau ingat lagi tak bandar bersejarah kita? Di situ kita memijak langkah, meredah lautan ilmu di bumi ILLAHI. Setiap hari, kita ke sekolah,menatap kitab2 indah, yang tersusun dengan pelbagai makrifat untuk menjadi seorang MANUSIA. Kita menyelongkar khazanah ilmu daripada para ustaz, ustazah.. Ustaz Syaugah, ibarat ayah kpd kita msh terbayang2 di benak minda..Ustzh Khairiah yang pandai mengungkap kata, mjd idola pada kita.. Juga Ustaz Lokman, Ust Azhawardi, Ustaz Borhan, Ustz Suyuti, Ustz Hahid dan lain2 buat yang sring kita rujuk, entah apa khabar mereka. Bgtu juga ibu kesayangan kita, Ustzh Fathiah..huh, banyaknya jasa mereka buat kita..

Kini kita dah sama2 melangkahkan kaki di puncak impian. Jgn kita rebah, walau kau kata kau sering diuji. Aku jga begitu..tp ingatlah bahawa ini adalah kasih sygNya untuk kita. Buatmu sahabat..aku nukilkan seuntai ungkapan indah untuk kau meneruskan perjuanganmu di bumi UUM sana.

Teman biasa bisa mendengar apa yang kita katakan tapi sahabat
sejati bisa mendengarkan apa yang tidak kita katakan..sahabat dapat
mendengarkan
kata hati yang tidak keluar dari mulut kita..itulah dia
sahabat..

Syukran sahabatku..WAN HAMDAH NAWAL WAN IBRAHIM...

0 ulasan: