CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Khamis, 1 Januari 2009

KASIHANILAH MEREKA

Menitis air mata ku saat-saat menghayati slide kekejaman Israel terhadap Palestin dalam laptop ni. Tiba-tiba aku teringatkan kegetiran hidup mereka banar-benar merobek hati untuk bertafakur betapa kaum seagama kita telah ditindas. Di saat umat Islam baru sahaja menyambut Maal Hijrah, mereka telah diperang, dibom dengan sewenang-wenangnya tanpa belas. Haiwan lebih mulia daripada kuncu-kuncu Israel ini tatkala ketidakperi kemanusiaan merajai jiwa mereka yang sekaligus diterjemahkan dalam tindakan mereka yang menghancurkan bumi Islam ini.

Bantahan yang telah dibuat oleh pertubuhan NGO baru-baru ni mampu memberi impak yang besar pada PBB dan OIC agar dapat menjalankan peranan sebaik mungkin. Kepimpinan Amerika yang bakal dipikul oleh Obama nanti diharapkan dapat mengembalikan keamanan dan kesejahteraan dunia.

Mudah-mudahan doa yang kita titipkan mampu menyelamatkan sahabat-sahabat seagama kita di sana. Sungguh tragis andai kanak-kanak yang bakal mengepalai kepimpinan suatu hari nanti dibunuh sebegitu sahaja. Siapakah yang bakal meneruskan kesinambungan ini nanti jika tidak mereka. Dan sungguh hiba kita umat Islam bila melihat wanita-wanita yang meninggal kerana merekalah yang akan melahirkan pejuang-pejuang Islam yang untuk memperjuangkan tanah air agar tidak dikotori oleh tangan-tangan puak Yahudi.

Subhanallah…





0 ulasan: