CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Selasa, 19 Ogos 2008

Sukarnya menjadi wanita sempurna…

Lazimnya wanita menilai kesempurnaan berdasarkan rupa paras yang jelita dan tubuh yang langsing lagi ramping. Jesteru tidak hairanlah jika ramai wanita yang begitu mengagumi tubuh para model atau ratu-ratu cantik yang sering dilihat memperagakan pakaian di majalah dan kaca televisyen. Kerana itu, ramailah yang ingin mencontohi mereka, berusaha keras untuk mencapai kemajuan dalam melangsingkan tubuh dan melicinkan kulit wajah masing-masing.

Cantik dari segi fizikal belum tentu cantik dari sudt pitual individu. Sempurna tubuh badan belum tentu sempurna dalam dalam akhlak dan tingkah laku. Kerana itu keraplah manusia tertipu dengan pandangan mata yang menatap kecantikan fizikal semata-mata. Namun begitu ukuran yang ditetapkan Islam sudah tentu lebih ideal kerana kecantikan tidak dinilai daripada sudut fizikal semata-mata.

Bagaimana mahu menjadi wanita sempurna? Nada soalan ini barangkali terlalu idealistik dan jawapannya pula sangan subjektif. Tiada siapa dapat memastikan ukuran sebenar kesempurnaan kerana ia bukanlah sesuatu yang dapat dinilai dengan mata kasar semata-mata. Malah sebenarnya tiada kayu ukur khusus yang boleh digunakan untuk mengukur tahap kesempurnaan tersebut.Berusahalah untuk menjadi seorang wanita yang cukup sempurna disisi yang Maha Esa..

1 ulasan:

masdarwahid.blogspot.com berkata...

wanita yg sempurna ialah wanita yg bersyukur dgn apa yg ada pada dirinya dan suaminya... - nice blog. teruskan usaha anda.. wahai cik yue emaniez :)